Van Kununura naar Karijini national park. - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Richard Jongerius - WaarBenJij.nu Van Kununura naar Karijini national park. - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Richard Jongerius - WaarBenJij.nu

Van Kununura naar Karijini national park.

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

28 November 2013 | Australië, Kununurra

Hallo, hier een berichtje vanuit Down Under,

Het gaat nog steeds goed met ons,de camper bevalt ons prima,en ondanks we 24 uur per dag samen zijn,slapen we nog steeds samen in de camper.
Hopelijk gaat het bij jullie in Nederland ook allemaal goed,we missen het Hollandse weer nog steeds niet.
Vanuit Kununura via Hals Creek naar Derby gereden, we wilden daar een paar parken zien, maar deze waren alleen bereikbaar met een 4 wheel drive auto, misschien een optie voor Bert!
Onze eerste koele nacht gehad na steeds minima van 25 graden in de nacht.
In Derby een prisontree gezien waar vroeger aboriginals in werden opgesloten, zie foto, boom is trouwens 1000 jaar oud.
Naar Broome gereden, mooie camping aan het strand, lekker gezwommen in zee, de haaien bleven op afstand.
Vanuit Broome naar eighty Miles Beach gereden en daar vandaan via Port Hedland onderweg op een station(ranch) geslapen, midden in de rimboe, tussen arbeiders die in containers wonen, die met betonblokken en spanbanden gezekerd zijn tegen cyclonen, nog nooit zo een verzameling van oude auto's en andere oude troep gezien ( was wat voor Arie)
Onze eerste kakkerlak in de camper gehad ( Nanny zegt nog steeds ba ba ba )
Daarna naar Karijini national park gereden.
300 k.m. gereden en komen we daar en zien dat het park gesloten is i.v.m. een grote brand die er gewoed had, wij doorgerend naar Tom Price weer 100k.m. verder, waar we te horen kregen dat het park de volgende dag weer open zou gaan, dus wij blij en de volgende dag toch maar weer terug gegaan naar het park, waar wij 4 dagen zijn gebleven.
Totaal geen spijt van gehad, dit was het mooiste park wat we tot nog toe gezien hadden, je moest alleen zorgen voor voldoende water en eten en benzine, want het enige wat er in het park als comfort was is een toilet zonder door te kunnen spoelen.
Zulke mooie Georges die we daar gezien hebben en meertjes waarin we heerlijk hebben kunnen zwemmen, maken alles goed.

Tot horens,

Nanny en Richard

• 28 November 2013 - 22:50

Jacqueline:

Hoi jullie daar Down Under,

Ziet er weer allemaal prachtig uit.....
    Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben,
    en blij dat de haaien in de zee net geen honger hadden toen jullie
    er waren.
    En Huub jij bent natuurlijk Nanny dr held.....
    jij hebt die kakkerlak natuurlijk in de houdgreep gehouden
    en vriendelijk verzocht de camper te verlaten ( haha)

En al die kilometers...... als jullie weer in Nederland zijn,
    draai jij je hand er niet voor om, om "even" naar Groningen te rijden.

Nou geniet nog met volle teugen van wat jullie allemaal nog
    tegenkomen...... en wij horen graag wat dat allemaal is geweest

Dikke X van ons

• 28 November 2013 - 23:33

Judith:

hallo nanny en richard

het is erg leuk om jullie reisverslagen te lezen en ook
    de prachtige foto"'s die jullie gemaakt hebben te zien
    we wachten wel weer op het volgende reisverslag vinden het leuk om op de hoogte gehouden
    worden
    verder wil ik nog de groeten van wout en wil

groetjes judith en hans

• 29 November 2013 - 06:29

Suzan:

Hahaha, is mama net zo'n held met kakkerlakken als ik??

• 29 November 2013 - 08:23

Bert En Fem Plijnaar:

Goede berichten vanuit Down Under. Wij kunnen ons voorstellen dat je het Nederlandse weer nog niet mist. Jammer dat jullie mijn landcruiser niet tot beschikking hebben. Jullie hadden deze zo mogen gebruiken. Beetje ver weg. Hier alles goed , maar wel druk met de nieuwbouw. Pas goed op jullie zelf en veel plezier.

Geniet maar met volle teugen. Bert en Fem.

• 29 November 2013 - 08:43

Wilfried:

Hoi daar

Wat een prachtig land en een prachtig avontuur .Lees de verslagen en breng ze dan ook gelijk over bij de gasten ze vragen iedere dag hoe het met jullie gaat.hier nog geen kakkerlakken maar we missen je wel .Nanny even iets anders we gaan 9 december het restaurant aan kleden voor de kerst kan je er om 19.00uur zijn.Hee geniet er maar weer van.
    Groet Wilfried

• 29 November 2013 - 22:58

Ben En Joke :

wat heerlijk en ja , dat weer hoef je niet te missen , er is geen bal aan , regen wind enz .
    Geniet maar lekker , en graag de kakkerlakken bestrijden voor wij er zijn . ha ha ha ,

Groetjes van ons

• 01 December 2013 - 19:25

Anneke En René :

Hallo luitjes,
    Leuk te horen dat jullie je prima vermaken en dat jullie nog bij elkaar slapen in de camper. Zetten jullie je schoen nog deze week? Pas maar op dat er geen kakkerlak in komt