Samen met Ben en Joke rondje zuid Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Richard Jongerius - WaarBenJij.nu Samen met Ben en Joke rondje zuid Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Richard Jongerius - WaarBenJij.nu

Samen met Ben en Joke rondje zuid Australië

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

27 Maart 2014 | Australië, Perth

Hallo allemaal,

Hierbij ons laatste reisverslag in Australië waar we samen met vrienden (Ben en Joke) een rondje zuid/west Australië hebben gedaan.

We zijn begonnen in Yallingup, waar we de hoogste golven van Australie hebben gezien.
Mooie camping vlak bij het strand.
Via Pemberton een mooie weg gevolgd met heel hoge bomen naar Walpole, waar we de Top Tree Walk hebben gedaan, dit is via een loopbrug 40 meter boven de grond via allerlei bomen met wel een hoogte van 70 meter.
Via een nationaal park waar we een berg hebben beklommen met een grandioos uitzicht en hele mooie stranden hebben gezien, waar je gewoon met de camper op mocht rijden.
Via Denmark naar Esperance gegaan waar we Williams Bay hebben bezocht, met echt de witte bounty stranden zoals je die op foto's ziet en waar de kangaroes op het strand lopen.
Via Camping in Norseman naar het mijn stadje Kalgoorlie gegaan, waar we een van de grootste mijnen van Australie hebben gezien, een open mijn van 1 k.m. diep.
Daarna naar Hyden gegaan waar we de bekende Waverock hebben bekeken, die ontstaan is door zand en wind.
Bij Collie overnacht op een Bush camping aan een mooi meer,waar we onderweg naar Bunburry een groot transport hebben gezien van een laadbak die ze in de mijnen gebruiken.
Een nacht in Bunbury gebleven waar het erg druk was i.v.m. een lang weekeind,dus de volgende dag weer op zoek naar een andere camping, die we vonden in de buurt van Pinjara waar ze door een annulering nog een plaats hadden.
Hele mooie camping midden in de bossen, waar de parkieten uit je hand eten.
Dan weer naar Perth bij Suzan en Carl, waarna we na een paar dagen Ben en Joke hebben uitgezwaaid na een paar leuke weken.
Nu gaan we ons voorbereiden op onze reis naar Bali en Suzan en Carl nog even helpen met het tegelen van de keuken wanden.
Wij hopen dat jullie hebben genoten van onze reisverslagen vanuit Australie.
Wij hebben in ieder geval heel mooi en bijzonder gevonden.

Tot ziens op Bali,

Nanny en Richard.

• 27 Maart 2014 - 10:03

Anneke:

Hi genieters,
    René is op wintersport met Björn en Sigrid dus een reactie alleen van mij.
    Wat fijn dat jullie zo genoten hebben en jullie niet alleen. Ik las graag jullie berichten. De foto's waren weer prachtig. Nu nog even lekker genieten op Bali en dan naar ons kikkerlandje. Dat zal wel weer wennen zijn. Geniet nog even en tot gauw. Dat kan ik nu schrijven:-) Anneke

• 27 Maart 2014 - 20:08

John:

Hee Richard
    Wanneer vertrekken juli naar Bali. Al een hotel. Groet John

• 28 Maart 2014 - 15:06

Bert Plijnaar:

Beste Richard en Nanny,

Wat gaat de tijd toch vlug. Verstandig besluit om niet te bungy-jumpen vanaf die brug, alhoewel?? alleen maar doen van bruggen die minstens 70 meter boven een rivier zitten. Hoop jullie vlug weer te zien. Het is hier lente. De fietsen staan klaar. Bedankt voor jullie verslaggeving.

Vr. gr. Bert en Femke

• 28 Maart 2014 - 19:23

John:

Richard kan evt wat regelen voor je op Sanur. Hotel puri santrian maar weet niet wat je plannen zijn. Heb ook een nummer van de taxi chauffeur 628123940872 hij kan je overal heen brengen niet meer dan 35 per dag. Wanneer ga je naar Bali . Groet john

• 29 Maart 2014 - 16:06

Teun En Jannie Best:

jullie leuke reisverslag gelezen,nog even en dan
    genieten van bali,dat is natuurlijk weer heel anders
    veel plezier nog en goede reis naar huis.